Cu ocazia Primului Centenar al României Mari, Jidvei aduce un omagiu tuturor acelora care s-au dedicat înfăptuirii unității naționale, prin lansarea Vinului Unirii, produs aniversar care celebrează acest moment de sărbătoare a tuturor românilor.
„Vinul Unirii a luat naștere din dorința noastră, a marii familii Jidvei, de a reda prezentului ceea ce trecutul ne-a dăruit mai valoros, de a pune în lumină acele sentimente și trăiri care aduse împreună au făcut posibilă îndeplinirea celui mai puternic act din istoria României. Cred că trebuie să ne mărturisim bucuria că suntem români. Acesta este mesajul cel mai important pe care trebuie să îl transmitem tinerilor”, a spus ing. Claudiu Necșulescu, Președinte Jidvei.
Pentru Vinul Unirii, Jidvei a ales două sortimente: Feteasca Regală, care a fost identificată pentru prima dată în anii 1920, chiar pe podgoria Târnave – aici fiind patria acestui soi, ce se întinde pe o suprafață de peste 800 ha, și Roze, un cupaj din soiurile Pinot Noir, Cabernet Sauvignon și Shyraz.
„Un soi pur românesc, născut în Transilvania, Feteasca Regală aduce la această sărbătoare vioiciunea sa limpede și strălucitoare, impunându-se prin prospețime și fructuozitate, dar și prin aciditatea revigorantă și echilibrul perfect al aromelor sale de citrice, măr verde și note de flori albe. În același timp, roze-ul cu nuanțe vișinii, delicat și plin de strălucire, este o declarație de bucurie și de speranță, o explozie de primăvară, de arome intense și calde, gust amplu și onctuos cu note de merișoare, cireșe negre și coacăze roșii”, a spus Ioan Buia, Director de vinificație Jidvei.
Odată cu lansarea produsului aniversar, Jidvei anunță campania națională „Moment de Mare Unire”, pe care o va desfășura pe tot parcursul anului 2018. Campania are două componente principale – evenimente și concursuri – și este împărțită în mai multe secțiuni – Cuvinte de Mare Unire, Artă de Mare Unire și Muzică de Mare Unire.
„În urmă cu un veac, români din toate colțurile țării s-au îndreptat către Alba Iulia pentru a pune împreună o dorință comună de unire. Astăzi, prin campania Moment de Mare Unire, încurajăm românii să arate același spirit pe care l-au avut strămoșii noștri și le oferim un context care îi aduce din nou împreună”, a spus Ana Necșulescu, Marketing Manager la Jidvei.
Astfel, Jidvei îndrumă tinerii spre documentare și învățare, îndeamnă românii de pretutindeni să împărtășească poveștile și experiențele pe care le-au auzit de la cei care au trăit clipele Marii Uniri, și contribuie la portretizarea în culori a Marii Uniri și la redescoperirea cântecelor istorice și patriotice.
În desfășurarea campaniei, Jidvei a încheiat parteneriate cu autoritățile județene din Alba și cu Televiziunea Română, alături de care va desfășura proiecte legate de Centenar, precum și cu Editura Paideia, cu sprijinul căreia va organiza o expoziție itinerantă cu fotografiile Unirii realizate de Samoilă Mârza și alte imagini din secolul trecut imprimate pe hârtie realizată manual.